22.05.20р.
ПІДСУМКОВА
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
1 рівень
1. Хто автор твору "Тореадори з Васюківки?»
а) В.Нестайко;
б) В.Близнець;
в) Леся Воронина
2. У якому творі є багато наукової інформації з палеонтології?
а) "Тореадори з Васюківки";
б) "Федько-халамидник";
в) "Митькозавр із Юрківки".
3. Яка з цих ознак не характерна для байки?
а) сюжетність;
б) алегоричність;
в) мораль;
г) несподіване закінчення.
4. Який із цих творів алегоричний?
а) "Жаба й Віл" Л.Глібова;
б) "Запорожці у короля" С.Руданського;
в) «Гном у буфеті» І. Жиленко.
5. Вкажіть вид опису: "Він був високий і худий, і чоло в нього
високе, хвилясте довге волосся сиве, а борода біла".
а) пейзаж;
б) портрет;
в) інтер’єр
6. Другорядними персонажами якого твору є Спірка і
Стьопка?
а) "Малий горбань";
б) "Федько-халамидник":
в) "Зачарована Десна";
г) "Мрії".
2 рівень
1. Яку назву дали Сергій і Митько невідомій істоті, яка мешкала, на їх
думку, в озері (Я.Стельмах "Митькозавр із Юрківки")?
2. Продовжте речення.
Гумор – це …………………….
3. Напишіть, що засуджує і що схвалює Л. Глібов у байці «Муха і Бджола».
3 рівень
1.
Установіть відповідність між
назвою твору та її автором.
А «Говорюща риба»; 1Всеволод
Нестайко
Б «Тореадори з Васюківки»; 2 Володимир Винниченко
В «Жаба і Віл»;
3 Емма Андієвська
Г
«Федько-халамидник». 4 Леонід Глібов
5
Ірина Жиленко
2.
Установіть відповідність між
головним героєм та твором.
А Ява, Павлуша; 1
«Федько -халамидник
Б Клим; 2
«Митькозавр із Юрківки»
В Митько та Сергій; 3 «Таємне товариство
боягузів»
Г Толя, Спірка;» 4 «Тореодори з Васюківки» 5 «Казка про Яян»
4 рівень
Дайте розгорнуту відповідь на
питання.
1. Хто, на вашу думку, із тваринного світу міг би бути справжніми, розумними, мудрими суддями всупереч тим, яких зобразив
Л.Глібов у байці "Щука"?
2.
Напишіть невеликий твір-роздум
на тему «Чи добре, коли людина хитра?» (за твором «Щука»)
3.
Напишіть коротке висловлювання
на тему «Колискова пісня, колискова – то солодка материна мова».
4. Що свідчить про велику любов
бабусі до внучки. Як про це сказано у творі С.Чернілевського "Забула
внучка в баби черевички..."?
18.05.20р.
Павло Глазовий "Найважча роль","Заморські гості", "Похвала". (прочитати)
Сьогоднішній наш урок
присвячений творчості відомого українського письменника-гумориста та сатирика
Павла Прокоповича Глазового – людини, яка возвела сміх у літературі на новий
рівень. Павло Глазовий вважав сміх важливою частиною людського життя і щиро
любив його, а його життєвим девізом були такі рядки:
Я так люблю здоровий сміх,
Веселий сміх, що гріє всіх!
Переливаю в слово радість,
Яку в душі своїй зберіг.
І я щасливий, що пишу
Хорошим людям на потіху.
Ловлю в очах іскринки сміху
І довго в серці їх ношу.
У цьому ви переконаєтесь на
сьогоднішньому уроці, прочитавши неповторні гуморески Павла Глазового.
Павло Прокопович Глазовий
народився 30 серпня 1922 року в селі Новоскелюватка Казанківського району
Миколаївської області в родині хлібороба.
Вчився у Новомосковській
педагогічній школі на Дніпропетровщині. Із 1940 року і всю Велику Вітчизняну —
в діючій армії. По війні навчався в Криворізькому педагогічному інституті, де
його помітив знаменитий Остап Вишня і посприяв, аби талановитого юнака перевели
на навчання до Києва — поближче до письменників та видавців. У 1950 році Павло
Глазовий закінчив філологічний факультет Київського педагогічного інституту.
Потім Павло Прокопович шліфував
майстерність у студії молодих гумористів при «Перці». Пізніше став членом
редколегії цього популярного часопису. Згодом працював у журналі «Мистецтво».
Із 1968 року - член Спілки письменників України.
Друкуватися Павло Глазовий
почав з 1940 року.
—Гумор — це велика справа, — казав митець. — Але в житті не
завжди весело. Хоча я і вважаю себе щасливою людиною. Адже пройшов пекельними
дорогами війни і залишився живим. (А статистика свідчить: зі ста виживали
троє). На війні було не до жартів. А по війні весь час смішу людей. Хоча,
буває, рикошетом і самому дістається. Але нічого — писав, пишу і буду писати,
якщо люди читають.
Були в житті Павла Прокоповича
і відчай, і зневіра, але знову й знову брався за перо. І твори його зворушували
серця. Їх читали митці самодіяльні й професійні, їх цитували люди, передаючи із
рук в руки, з вуст у вуста.
Павло Глазовий - Лауреат премії
ім. Остапа Вишні. Нагороджений медалями та грамотою Президії Верховної Ради
України. Заслужений діяч мистецтв України.
Помер Павло Глазовий 29 жовтня
2004 року в Києві, похований на Байковому кладовищі. Творчий спадок письменника
налічує дві поеми, 13 книжок сатири та гумору та 8 книжок для дітей.
Назва однієї з найвідоміших
збірок Павла Глазового – «Сміхологія. Посібник для всіх, хто любить сміх».
Немає сумніву, що з творами з такого посібника ви залюбки познайомитесь.
1. Виразне
читання твору «Найважча роль»
2. Бесіда за
питаннями
·
Чи є роль хлопця
найважчою? Чому?
·
Що потрібно, щоб
роль виконати якнайкраще?
·
Якою була наука у
хлопця?
·
Що свідчить про
«сліпу любов» матері до сина?
·
Яке значення
останнього рядку гуморески?
3.3.
Літературний аналіз
тексту
Тема: вихваляння матір'ю
свого синочка за «талант», який він врешті решт виявив «на сцені в третій дії».
Ідея: засудження
хвалькуватості, бездушності, невміння на справі довести свої знання,
обдарованість.
Жанр: гумореска
1. Виразне
читання твору «Заморські гості»
2. Бесіда за
питаннями
·
Хто прилетів на
Вкраїну? З якою метою?
·
Чому, на вашу
думку, гості були саме з Канади, а не з іншої країни?
·
Що здивувало гостей
у мові міліціонера?
·
Чи довів міліціонер
хибність думки канадців про застосування української мови на Вкраїні? Як саме?
·
Що свідчить про
обізнаність міліціонера «розбиратися у людях»?
·
Як міліціонер
охарактеризував гостей?
·
Чому, на вашу
думку, так гостро постають питання щодо користування, вдосконалення української
мови?
·
У чому цінність
мови для кожного українця?
·
З чим у вас
асоціюється рідна мова? Укладіть асоціативне гроно.
·
Чим актуальна на
сьогодні гумореска П. Глазового «Заморські гості»?
4.3.
Літературний аналіз
тексту
Тема: зображення приїзду
гостей з Канади на Вкраїну та їх враження від почутої грамотної української
вимови.
Ідея: возвеличення
української мови, яка є свідченням нашої культури, благородності, манери
поведінки, етикету та засудження тих, хто її цурається.
Жанр: гумореска
1. Виразне
читання твору «Похвала» учнями
2. Бесіда за питаннями
·
Про кого йдеться у
творі?
·
Що вам відомо про
павуків та їхній спосіб життя?
Павуки— це ряд членистоногих
тварин, що належать до класу павукоподібних. Відомо близько 41000 видів, розповсюджених
по всій Землі за винятком Антарктиди, океанів та морів. У Галичині й
Українських Карпатах відомо 79 видів павуків. Павуки є облігатними хижаками,
які живляться різноманітною тваринною їжею.
Більшість видів павуків плетуть павутину. Перш
за все, її використовують для
будівництва притулків, жител, а також для ловлі здобичі. Упіймавши здобич
(наприклад, комаху) за допомогою павутини, павук вбиває її отрутою і впорскує у
неї травні соки. Після деякого часу (зазвичай кількох годин) павук висмоктує
перетравлений поживний розчин, що утворився.
·
Яким за жанром є
твір П. Глазового «Похвала»? Чому?
·
Чим незвичайні
головні герої? Чи можна вважати ці образи алегоричними?
·
Яким постає павук? За
допомогою чого він загнав муху до павутини?
·
Чим відрізняється комплімент
від лестощів?
Комплімент
- втішне
зауваження для когось, люб’язні слова на адресу інших.
Лестощі -
лицемірне, нещире вихвалянняя з метою замаскувати свої наміри, корисливі мотиви.
·
Як митець зображує
муху?
·
Яка мораль твору?
·
Як ви гадаєте, твір
«Похвала» — гумористичний чи сатиричний? Свою думку доведіть.
·
Які художні засоби
використовує автор у творі?
5.3.
Літературний аналіз
твору
Тема: розповідь на муху,
що, піддавшись на лестощі павука, потрапила до нього в павутину.
Ідея: засудження
довірливості, нещирості, підступності, корисливості.
Жанр: байка
За бажанням: написати власний гумористичний твір
https://www.youtube.com/watch?v=hlAYuVJmRxE
(переглянути посилання)
https://www.youtube.com/watch?v=ZUM4EL76eZM
(переглянути посилання)
08.05.20р.
Л. Глібов "Муха та Бджола"
(переглянути посилання)
Словникова робота.
Красоля — рослина з розгалуженим стеблом і великими запашними квітками яскравого (переважно жовтогарячого) кольору.
Спесиво — пихато, зверхньо.
Одвітує — відповідає.
Не втеряю — не втрачу.
Зась — не можна, заборонено.
Характеристика персонажів байки:
Чи властиві риси вдачі Мухи й Бджоли людям? Звичайно ж, так. Усі люди різні: кожен має свої вади й переваги. Мабуть, тим світ і цікавий. Кожна культурна й освічена людина прагне досконалості, тому постійно працює над собою, вчиться на помилках. Байки теж навчають бачити у тваринах людські недоліки, а отже, й уникати їх. Наділення тварин, рослин, предметів і явищ рисами людського характеру називається алегорією. Отже, байка має алегоричний зміст, що є однією з основних ознак цього літературного жанру. Також однією з прикмет байки є наявність смішного, комічного, а саме - гумору чи сатири. Про те, чим гумор відрізняється від сатири, уже йшлося у вступній статті цього розділу. Нагадаємо лише визначення цих понять.
Сатира — особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в різкому висміюванні негативного. Отже, твори викривального характеру називають сатиричними. А гумор — це відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні. Саме цим гумор відрізняється від сатири. Об'єктом викриття таких негативних людських рис, як лінощі, привласнення плодів чужої праці, є
Муха. До речі, ми не випадково звернули увагу на останні три рядки в одному із запитань після тексту байки «Муха й Бджола» — вони є ніби висновком, що повчає читача. Повчальний висновок у байці називається мораллю. Отже, байка — це невеликий, здебільшого віршований повчально- гумористичний чи сатиричний твір алегоричного змісту.
Байка належить до ліро-епічного жанру літератури, бо в ній розповідається про вчинки персонажів (тобто є сюжет) і разом з тим у прямій формі виявляється ставлення автора до цих вчинків, до героїв твору. Отже, в одному творі є й епічні елементи (розповідь про події), і ліричні (емоційність, віршова форма).
Зверни увагу на будову байки: вона складається з двох частин — оповіді (тут розгортаються події) та моралі (тут автор робить повчальний висновок).
Сатира — особливий спосіб художнього відображення дійсності, який полягає в різкому висміюванні негативного. Отже, твори викривального характеру називають сатиричними. А гумор — це відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні. Саме цим гумор відрізняється від сатири. Об'єктом викриття таких негативних людських рис, як лінощі, привласнення плодів чужої праці, є
Муха. До речі, ми не випадково звернули увагу на останні три рядки в одному із запитань після тексту байки «Муха й Бджола» — вони є ніби висновком, що повчає читача. Повчальний висновок у байці називається мораллю. Отже, байка — це невеликий, здебільшого віршований повчально- гумористичний чи сатиричний твір алегоричного змісту.
Байка належить до ліро-епічного жанру літератури, бо в ній розповідається про вчинки персонажів (тобто є сюжет) і разом з тим у прямій формі виявляється ставлення автора до цих вчинків, до героїв твору. Отже, в одному творі є й епічні елементи (розповідь про події), і ліричні (емоційність, віршова форма).
Зверни увагу на будову байки: вона складається з двох частин — оповіді (тут розгортаються події) та моралі (тут автор робить повчальний висновок).
Перевіряємо себе
Я знаю, що таке гумор, сатира, байка, алегорія, мораль. _ Я знаю, яку будову має байка.
Я вмію визначати жанри гумористичних творів.
Я вмію виразно і вдумливо читати твори Л. Глібова, коментувати їхній прихований зміст.
Я знаю основну думку кожної вивченої байки Л. Глібова, умію пояснювати алегоричні образи.
Я можу зіставляти описане в байках Л. Глібова із сучасним життям.
V. Підсумок уроку
Сила байок Л.Глібова в тому, що майже в кожному творі відчувається народна точка зору на зображувані події. Розкриваючи паразитизм, жорстокість, байкар протиставляв їм працьовитість і чесність простого люду, показував його моральну вищість, і стверджував його місце й роль у житті суспільства.
Я знаю, що таке гумор, сатира, байка, алегорія, мораль. _ Я знаю, яку будову має байка.
Я вмію визначати жанри гумористичних творів.
Я вмію виразно і вдумливо читати твори Л. Глібова, коментувати їхній прихований зміст.
Я знаю основну думку кожної вивченої байки Л. Глібова, умію пояснювати алегоричні образи.
Я можу зіставляти описане в байках Л. Глібова із сучасним життям.
V. Підсумок уроку
Сила байок Л.Глібова в тому, що майже в кожному творі відчувається народна точка зору на зображувані події. Розкриваючи паразитизм, жорстокість, байкар протиставляв їм працьовитість і чесність простого люду, показував його моральну вищість, і стверджував його місце й роль у житті суспільства.
04.05.20р.
Літературну
славу Л. Глібову принесли байки. Письменник значно розширив тематичні обрії
байки, зумів показати, що саме байка – витвір поетичної фантазії народу.
Недарма С. Зубков писав: «Байка – пожива для почуттів, роздумів, висновків».
Пригадайте, які байки ви читали раніше, де йдеться про несправедливість(«Пан та
Собака» П. Гулака-Артемовського, «Лисиця-жалібниця» Л. Глібова, «Ведмежий суд»
Е. Гребінки, байки Крилова.)
Справді, майже в усіх байках цих авторів хижакам і гнобителям
протиставляється звичайний трудівник як уособлення людяності, працьовитості,
моральної вищості. Своє ставлення до явищ дійсності байкар переважно визначає з
народних позицій, спрямовуючи гнів проти жорстокої поміщицької сваволі,
несправедливості царського суду, потворних породжень суспільного устрою –
хабарництва, крутійства тощо.
1. Виразне читання байки "Щука".
В українській байці не раз розповідалося про судову сваволю, про зловживання
судової адміністрації. Це і «Суд» Л.Боровиковського, і «Ведмежий суд»
Є.Гребінки.
Проте тільки
Л.Глібов зумів дотепно викрити всі пороки судочинства.
Герої байки
наділені як природними рисами тварин, так і типовими, індивідуалізованими
людськими рисами. Кожен з них діє й говорить саме так, як люди в житті.
Такий
літературний прийом ми називаємо алегорією.
2.
Спробуємо
уявити тодішній суд ( розгляньте кросенс).
Розповідь учня (за кросенсом і посиланням на текст).
У
байці «Щука» перед нами постає справжній «звіриний маскарад»: Щука, Лисиця,
Осли, Шкапа, Цапи. Крім того, другим планом виступають щупачки, карасики, лини…
Алегорія байки досить правдива. Ми маємо таку хронологію подій(за байкою):
«Щука»
|
||
«сотенька карасиків живеньких»
|
У судді були всі, крім самої
зажерливої Щуки, розбійниці, від якої
«… у ставку ніхто життя не мав: того заїла в смерть, другого обідрала».
Мета суддів: покарати хижу
Щуку, яка є уособленням зла для інших жителів ставка. Злодіяння Щуки настільки
очевидні, що судді неспроможні виправдати її, хоча й намагаються це зробити. В
тексті про це сказано:
«Як не мудрий, а правди ніде діти
Кінців не можна поховать…»
Суддями були: - «Якіїсь два
Осли», «Одна нікчемна Шкапа» «Два стареньких Цапа»
Автор пише:
«Усе народ, як бачите, такий
Добрячий та плохий».
Судді
змушені винести вирок: «І Щуку на вербі повісити звеліли»
Здавалося
б, справедливість перемогла. Залишилося виконати вирок. Та в останній момент у
судову процедуру втручається Лисиця, що за авторським визначенням:
«За стряпчого, як завсіди годиться
Була приставлена Лисиця».
Вона виступає з
обвинувачувальною промовою, навіть докоряє суддям за лібералізм, бо вони
прийняли дуже просте рішення проблеми.
«Дозвольте і мені, панове, річ держать,
Тут обізвалася Лисиця,
Розбійницю таку не так судить годиться…»
Звичайно, таке рішення
справедливе за судовим законодавством. Ця пропозиція приймається суддями
одноголосно.
Але, чиновник судового нагляду
Лисиця, пропонує:
«Щоб більше жаху їй завдать
І щоб усяк боявся так робити,-
У річці вражу Щуку утопити!»
Як бачимо, Лисиця захищає Щуку,
хоча й зрозуміло, що вона не просто злочинець, а досвідчений хижак, пройдисвіт:
вона ще раніше подбала про те, щоб хабарами, підкупом прибрати до рук Лисицю…
«Як тільки зробиться темненько
Лисиці й - шле то щупачка,
То сотеньку
карасиків живеньких
Або линів гарненьких…»
Та ще й «щупачка», що свідчить
про хижацьку натуру Щуки, яка не шкодувала не тільки звичайних риб, але й своїх
«кровних» родичів (відомо, що щука пожирає менших від себе щук)
Таким чином, Лисиця
сподівається ще не раз одержати від Щуки свіженьких линів, карасиків, щупачків.
3.
Спробуємо
визначити тему байки, ідею, проблематику.
Тема:
Зображення тогочасного продажного суду, судового процесу, кругової поруки між
хабарниками-чиновниками й беззахисної простої людини.
Ідея: Засудження
соціальної несправедливості у судовому процесі.
Проблематика:
-
Несправедливість
суду;
-
Недотримання
суддями законів чинного законодавства;
-
Відкрита
підтримка зацікавленої особи;
-
Викриття
хабарництва;
-
Беззахисність
простої людини.
4.
Сформулюємо
головний конфлікт твору:
Протистояння простих людей і суддів – представників
законодавчого органу влади.
27.04.20р.
Контрольна робота
«Творчість В.Нестайка,
Я.Стельмаха, Л.Ворониної»
Варіант 1
1.
Чому
Ява та Павлуша вирішили стати тореадорами? За повістю Всеволода Нестайка
«Тореадори з Васюківки»
а.
бо
мріяли обрати цю професію в майбутньому;
б.
на
спір;
в. бо мріяли, щоб їх показували по телевізору та усі їх
знали.
2.
Чи
були у героїв твору Всеволода Нестайка прототипи?
а.
так,
автор на рибалці побачив дивакуватих мрійників;
б. ні, автор їх вигадав;
б. ні, автор їх вигадав;
в. так,
автор написав про себе та свого друга у дитинстві.
3.
Як
батьки наказували Яву та Павлушу?
а.
забороняли
виходити на вулицю;
б.
виносили
чергове китайське попередження;
в.
забороняли
їм товаришувати.
4.
В
кого гралися хлопці на баштані?
а.
у
космонавтів;
б. у тореадорів;
в.
у
єгипетських фараонів.
5.
Що повинні біли збирати учні на
літніх канікулах за повістю «Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера» Ярослава
Стельмаха?
а.
гербарій;
б.
фото
сільських тварин;
в.
гроші
на поїздку до музею.
6.
Хто
розповів Сергію та Митьку про страшне чудовисько з озера?
а.
Гнат
Діденко (вуличний музика)
б.
бабуся
Митька;
в.
Василь
Трош (сільський хлопчина).
7.
Як
називали у селі бабусю Митька?
а.
Демидівна;
б.
Дмитрівна;
в.
Степанівна.
8.
Чому,
за словами Василя, село називалося Юрківкою?
а.
бо
переважна більшість жителів мала ім’я Юрій;
б.
бо
першого жителя селища звали саме Юрко;
в.
бо
тут мешкає чудовисько Юрського періоду.
9. Чому Сашка називали кактусом? за повістю Л.Ворониної
«Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку № 9»:
а.
бо
він колекціонував кактуси;
б. бо він був жорстокий і «колючий» як той кактус;
в.
бо
його волосся стирчало на всі боки.
10.
Де ховала бабуся Клима ключі до розгадки таємниці
синьомордиків?
а.
у
горщику з квітами;
б. на кухні серед круп;
в.
серед
іграшок онука.
11. Як Клим опинився у ТТБ?
а. його запросили
однокласники;
б. він провалився
під люк;
в. метелик приніс
йому запрошення.
12. Як діяли комахи на синьомордиків?
а. вони помирали, наївшись від душі;
б. наївшись, синьомордики одразу хотіли поспати;
в. вони перетворювалися на звичайнісіньких жаб.
«Творчість В.Нестайка,
Я.Стельмаха, Л.Ворониної»
Варіант 2
1.
За
жанром твір В.Нестайка «Тореадори з Васюківки …
а.
авторське
оповідання;
б. фантастична казка;
в.
пригодницька
повість.
2.
Чи
були у героїв твору Всеволода Нестайка прототипи?
а.
бо
вона була психічна та схожа на бика;
б. бо цап не підходив за темпераментом;
в.
бо
вони її боялися.
3.
Хто
ганяв Яву та Павлушу та баштані?
а.
жителі
Васюківки;
б. батьки розбишак;
в.
дід
баштанник.
4.
Чим
відбивалися діти на баштані, щоб не отримати на горіхи?
а.
кавунами;
б. палками;
в. буряками.
5.
До якого класу
перейшли Митько та Сергій (за твором Я. Стельмаха «Митькозавр
із Юрківки, або химера лісового озера»)?
а.
до
5;
б.
до 6;
в. до 7.
6.
Щоб
побачити страшне чудовисько, хлопці?
а.
пішли
розпитати про все у бабусі Митька;
б.
опитували
місцевих селян;
в.
вирішили
піджидати Химеру вночі біля озера.
7.
Яку
пісню наспівував собі Сергій, коли чатував на чудовиська?
а. «Несе Галя воду»;
б. «Вчителько моя»;
в. «Пісня про рушник».
8.
Як
зреагували хлопці на такий жарт Василя Троша?
а.
відмутузили
його;
б.
пожалілися
батькам та бабусі;
в.
подякували
йому за такий гарний відпочинок.
9.
Чим
загрожувало Землі нашестя синьомордиків?
а.
вони
хотіли знищити людство та стати господарями на планеті Земля;
б.
вони
хотіли заразити усіх людей вірусом страху і зробити з них рабів, з’їсти всіх
комах на Землі;
в.
вони
хотіли заразити всіх людей вірусом жадібності, щоб усі боялися синьомордиків та
віддавали їм коштовності.
10. Хто виявився керівником ТТБ:
а.
батьки Клима;
б.
сусід Сашко Смик;
в.
бабуся Соломія.
11. На кого були схожі нові друзі Клима?
а.
на Свиню та Ведмедя;
б.
на Зайця та Жука;
в. на Собаку та
Кота?
12. Що було
найбільшими ласощами для синьомордиків?
а. комахи та метелики;
б. варення бабусі Солі;
в. пиріжки та цукерки.
Бажаю успіхів.
24.04.20р.
(переглянути посилання)
17.04.20р.
Звісно,
найближчими людьми ми називаємо насамперед родичів. Саме родина допомагає нам
долати труднощі в житті, з нею ми можемо поділитися своїми радощами та
невдачами.
- Яку
родину ви вважаєте ідеальною?
- Чи можемо ми назвати ідеальною родину Клима Джури?
Складіть таблицю характеристики стосунків Климка і бабусі та Климка і батьків.
Складіть рекламу від імені Климка "Як боротися зі страхом"
. Асоціативне гроно.
взаєморозуміння
взаємоповага
Родина Клима Джури любов
турбота
взаємопідтримка
готовність
на самопожертву
Справжня сім’я тримається не тільки на родинних
зв’язках, а насамперед на взаєморозумінні, любові, взаємоповазі, умінні
турбуватись одне за одного. І саме такою є родина Климка Джури.
Скласти сенкан до слова сім’я.
13.04.20р.
Асоціативні вікна.
Поясни лексичне значення
Страх – це…
|
Намалюй символ
|
Створи асоціативний ланцюжок
|
Підбери антоніми
|
-
Боягузів завжди осуджують у народі, вони є і предметом насмішок. Про них
складено багато гуморесок, жартів та анекдотів.
- А як
можна побороти страх?
- Відповідь на це запитання ми спробуємо отримати впродовж декількох уроків,
вивчаючи повість Лесі Ворониної «Таємне
Товариство боягузів, або Засіб від переляку №9».
1. Конкурс «Кросворд «Герої »»
10.04.20р.
Відгадайте героя
твору за його першою літерою
С
|
С
|
||||||||||
З
|
|||||||||||
Б
|
|||||||||||
С
|
|||||||||||
К
|
Д
|
||||||||||
С
|
Робота над змістом повісті.
Дайте відповіді на запитаннями (письмово).
– Як звали головного героя повісті?
– Кого він вважав своїм неминучим лихом?
– Яке справжнє ім’я Кактуса?
– Коли саме розпочалася ворожнеча між Сашком і Климом?
– Зачитайте, як після літніх канікул змінився Кактус?
– Як почувався Климко під час зустрічі з Кактусом? Зачитайте цей епізод.
– Що трапилося із Климком після останньої зустрічі із Сашком?
– Куди потрапив Клим?
– За що Климу стало соромно, коли він побачив себе на
великому екрані?
– Що запропонував механічний голос Климу? Як відреагував на
це хлопчик?
– Хто
з рідних працював у банку, де повинен був пройти своє випробування Клим?
– Які
захоплення були у бабусі Солі?
–
З ким проживав Климко?
–
Що змусило хлопчика
вступити в "бій" з прибульцями?
–
Що нового дізнався Клим
про свою бабусю Соломію?
- Що подумки наказав Климко прибульцям?
Читати Леся Воронина "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9"
06. 04. 20р.
Розглянути подані картки.
Записати характеристику хлопців у зошити. Дати письмово відповіді на запитання.
Доберіть 10 висловів про дружбу.
Бажаю успіхів.
Домашнє завдання: 12.03-20.03. Переказувати найцікавіший епізод із повісті
“Тореадори з Васюківки”.Написати твір-характеристику головним героям.
23.03.-27.03. Прочитати Я. Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або химера лісового озера». прочитати “Тореадори з Васюківки”, намалювати ілюстрації до твору.
Комментариев нет:
Отправить комментарий