10-А клас українська література


Урок 24.04 Природа і людина у творі "Лісова пісня". Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. Художні особливості драми-феєрії ПОСИЛАННЯ НА УРОК заповнити таблицю у кінці конспекту


Урок 21.04. Символічність образів "Мавки і дядька Лева". Мати Лукаша й Килина - антиподи головної героїні мавки. Симбіоз високої духовності й буденного прагматичзму в образі Лукаша.

ознайомтеся з конспектом , виконати завдання у кінці конспекту


Домашнє завдання: Володимир Винниченко «Момент». Образ панни(Мусі) – утілення ідеї вічної жіночності і краси .Імпресіонізм новели. Контрольна робота.Письмовий твірна одну з тем: «Проблема еміграції в новелі В.Стефаника «Камінний хрест» або «Роздуми про миттєве і вічне в новелі В. Винниченка «Момент». Леся Українка Життя і творчість. Працюємо в режимі Інтернету: Володимир Винниченко Момент». Фільм-екранізація, режисер Тесленко О. В. Винниченко «Момент». Підготовка до ЗНО.
   Написати твір на одну з тем: « Проблеми еміграції…» або «Роздуми про миттєве і вічне…»   
 Опрацювати: Документальний фільм . Леся Українка. Біографія Лесі Українки Анна Тацій.  Леся Українка Біографія Софія Болдирєва.  Цікаві факти про Лесю Українку. Тетяна Горобей. Вивчити вірш «Contra spem   spero» напам’ять». Василь Стефаник «Камінний хрест». Виконати домашнє завдання № 8 ( ст.178). Прочитати С.Процюк «Троянда ритуального бою. Роман про Василя Стефаника»
Новела В. Винниченка "Момент"
Опрацюй презентацію

Прочитай новелу. Перейди за посиланням 
 https://www.youtube.com/watch?v=ixKAa5KNktw і подивися фільм.

Виконай завдання




Образ Панни (Мусі) - утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели
Повтори відомості з теорії літератури
Уяви ситуацію, що ти викладач теорії літератури і тобі необхідно провести практичне заняття, на якому розглядається питання: „Твір В. Винниченка “Момент” — імпресіоністична новела”.
Сформулюй бажану відповідь на поставлене питання.
Довідка
Риси імпресіонізму в новелі:
·         тонка передача вражень, почуттів і переживань героя-оповідача;
·         психологізм;
·         увага до кольорів і звуків, яскравих деталей;
·         лаконізм;
·         деполітизація.
Наявність імпресіоністичних засобів:
колористика тексту концентрує сонячні барви, лісову зелень, небесну блакить;
багатство зорових і слухових образів увиразнює пейзаж, творить тло, на якому розгортаються події в новелі.

Робота над характеристикою образу Панни
з використанням методики «Щоденник подвійних нотаток».
Заповни таблицю
Панна очима юнака
Мій коментар
«Сама настояща, городська панна, в гарненьких черевиках, що визирали з-під сукні, із солом'яним бриликом на колінах, із здивовано направленими на мене очима».
«Панна, з повислими на ній соломинками, з великими очима, із суворо застиглою постаттю, здавалась якоюсь фантастичною феєю».
Зразок.  Панна викликає у мене, як і в головного героя, симпатію. На мою думку, це смілива жінка, яка зважилася на такий небезпечний крок, як нелегальний перехід кордону, але залишилася привабливою, чарівною, охайною, бажаною і загадковою жінкою.
— Ні! Ми так схожі на старців, — засміялася вона. — Так не можна. Сядьте інакше.
Не так… Сховайте ноги в пшеницю.
— Це жито, — для чогось поправив я.
— Все одно… Ну. Так…
Зразок.  У цьому епізоді показано різне ставлення до навколишнього світу, до небезпеки Мусі і хлопця.
У Панни воно зневажливо-байдуже.
У юнака, навпаки, — шанобливе. Він своїм зауваженням ніби показує, що збагнув таку істину: у життя дрібниць немає.
— О, тільки не стражникам в руки! — раптом зірвалась панна з місця й прудко, твердо заходила по повітці. — У вас револьвер є? — вмить зупинилась вона передо мною. Великі, чисті очі її змінилися, стали якісь злі, сталеві,темні. Дитяча нижня губа тісно стислася з другою, і, здавалось, вона держала голку в цих губах. Вся вона стала якась туга, тверда. Я вийняв револьвер і дав їй.
— А стріляти ви вмієте? — хмуро й тихо спитав я.
— Убити себе зумію, — муркнула вона злісно й, розстібнувши кофточку, засунула на груди револьвера.
Панна раптом озирнула себе й засміялася.
Ах, якби ви знали, який сміх у неї був! А сміх є дзеркало душі.
— А ім'я — пошлість. Правда? — підняла вона якось мило брови й засміялась.
— Треба обережно йти тепер… — одповів я.
— А знаєте, мені чогось зовсім не страшно… Цікаво тільки дуже… — здивовано посміхнулась вона.
— Як мене вб'ють, …напишіть так: «Мусю вбито на кордоні. Вмерла так, як вмирають ті, що люблять життя». Більше нічого.
— Щастя — момент. Далі вже буденщина, пошлість. Я знаю вже. Саме найбільше щастя буде мізерним в порівнянні з цим. Значить, зовсім не буде. Так мені здається, так я зараз чую отут… — Вона показала на серце.



Письмовий твір на одну з тем: "Проблема еміграції в новелі В. Стефаника "Камінний хрест", "Роздуми про миттєве і вічне в новелі В. Винниченка "Момент"
Узагальни вивчений матеріал і підготуй твір на одну з тем. Надішли у Viber або на електронну адресу: valentinasavchuk1109@gmail.com  
  
Домашнє завдання: 

Розглянути буктрейлер, фільми  та презентації про Лесю Українку, виконати завдання.  Василь Стефаник «Камінний хрест». Виконати домашнє завдання № 8 ( ст.178). Прочитати С.Процюк «Троянда ритуального бою. Роман про Василя Стефаника»

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дорогі діти, на цій сторінці короткі роз'яснення, де шукати матеріали для дистанційного навчання, як їх виконувати. Пам'ятаєте д...