6 клас українська мова

22.05.20р. 
 Контрольна та підсумкова робота за рік

Контрольна тестова робота

  І рівань      Кожна правильна відповідь від  1 – 12               0,5б.
1.Займенник – це повнозначна частина мови, яка:
а) має значення предметності;
б) означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;
в) виражає ознаку або властивість предмета;
г) вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.
2.Вкажіть особові займенники:
а) той, цей, такий, скільки;
б) хто, що, мій, ніщо, всім;
в) я, ти, ми, вони, воно;
г) мій, твій, наш, свій.
3.Знайдіть займенники:
а) вода, сніг, летить, мій;
б) перший, ваш, наш, земля;
в) мій, я, моя, мені;
г) він, вже, стільки, лід.
4.Вкажіть зворотний займенник:
а) ти;                б) мій;                в) себе;             г) хто.
5.У якому рядку всі з поданих назв є розрядами займенників:
а) якісні, відносні, присвійні;
б) означальні, відносні, присвійні;
в) кількісні, особові, зворотні;
г) порядкові, вказівні, питальні.
6.Вкажіть неозначений займенник:
а) ніхто;           б) ніщо;          в) хто;            г) хтось.
7.Знайдіть форму родового відмінка займенника   я.
а) (на) мені;            б) мною;         в) мені;         г) мене.
8.Укажіть рядок, у якому всі слова – заперечні займенники:
а) ніякий, нікуди, ні з ким, ніскільки;
б) ні при кому, нікотрий, ні до чого, ніщо;
в) нізвідки, ні в якому, нічого, нікому;
г) ні при яких, ніде, ні для чого, ні з котрим.
9.Укажіть займенники чоловічого роду:
а) будь-яка, моя, вона;
б) будь-який, ти, такий;
в) якась, ніякий, ніхто;
г) будь-яке, нічия, ніякий.
10.Вкажіть займенники 3-ої особи:
а) я, ми, мій, вона;                    б) ти, ви, наш, він;           в) він, вона, воно, вони;    г) хто, що, який, котрий, чий.
11.Зясуйте розряд займенника  цей:
а) відносний;                                  б) особовий;               в) вказівний;                                   г) означальний.
12.Який займенник не має форми називного відмінка:
а) особовий;                                    б) зворотний;    
в) заперечний:                                 г) питальний.

 ІІ  рівень         Кожна правильна відповідь оцінюється у 2б.                                                  

1.Запишіть разом  або через дефіс неозначені займенники. (Де)що, (казна)хто, який(небудь), (аби)який, ні(чого), чий(небудь), (будь)який, (де)сь, (ні)чим, (аби)що.

2.Випишіть займенники. Вкажіть їх розряд. Провідміняйте два займенника ( на вибір).
 1. Діти нічого не сказали – вони ніяк не могли відірвати очей від лося, який ще ні разу не поворухнувся, хоча вони й чекали на це. 2.Заграйте що-небудь, як ваша ласка                                                  

3.Запишіть речення, поставте займенники, що в дужках, у потрібній формі. Вкажіть їх розряд та відмінок.
    1.Люди стали (він) знати, поважати й шанувати. 2.Я славлю (ті), хто множить славу землі (своя) у труді.

                                                     Семестрова контрольна робота з української мови

1.                  Помилки у вживанні іменника з числівником допущено в рядку (0,5 б)
     А    п’яте люте     
     Б  чотирнадцятьма зошитами
     В  два студенти
     Г  сорок чотири мішки              

2.                  Правильно утворено форму кличного відмінка в усіх іменниках у рядку  (0,5 б)
А   мамо, сину, природо
Б   земле, подруже, пану
В   хлопцю, Юріє, Наталію
Г   брате, Степане, крає             

3.                  Частку не з усіма прикметниками пишемо окремо в рядку  (0,5 б)
А   не/красивий; не/теплий, а холодний; не/гатив ний
Б   не/нависний; гриб не/отруйний; не/великий
В   не/дбалий; не/щирий; не/правдивий          
Г   не/високий, а низький; обкладинка не/красива; не/холодна, а тепла зима   

4.                  Усі числівники написано правильно в рядку  (0,5 б)
А   шістьмастами, п’ятдесяти, ста
Б   п’ятистами, сороками, шістнадцятьома             
В   восьмидесяти, чотиристами , п’яттю
Г   сімдесятьма , п’ятьох, трьохста                 

5.                  Усі прикметники слід писати  разом у рядку  (0,5 б)
А   яскраво/фіолетовий, україно/мовний, загально/людський
Б   червоно/синій, науково/дослідний, молочно/кислий
В   кисло/молочний, чорно/земний, жовто/гарячий
Г   північно/західний, вічно/зелений, світло/жовтий   

6.                  Лише самостійні частини мови вказано в рядку (0,5 б)
А   іменник, прийменник, займенник
Б   іменник, прикметник, числівник
В    дієслово, сполучник, прикметник
Г    числівник, займенник, прийменник      

7.                  Утворіть і запишіть прикметники, додаючи суфікс –ськ— .  (1б)
Прага- 
Чехія- 
Буг-
Париж- 
Волноваха-                                                                            

8.Зробіть синтаксичний розбір речення, назвіть частини мови . (2 бали)

Ожили під дубовою корою мурашки, вилазять на сонце, на волю.
                                                                                          
9. Провідміняйте числівник  678  (2б)
Н._____
Р._____
Д.______
З.______
О.______
М. ______             
     10. Установіть відповідність  (2б)
           Фразеологізм                                                                       Значення
            1 грати в одну дудку                               А бути лідером у якійсь справі
            2 грати першу скрипку                           Б добре виконувати музичний твір
            3 два чоботи – пара                                 В діяти однаково, згуртовано
            4 двох слів не зв’яже                               Г не вміти вільно висловити думку                                                                                                      Д схожі між собою колом занять  
11.   Відредагуйте речення.
1 Найбільш цікавішою була розповідь учителя. 2 Він самий найкращий у світі.     (2 бали)


19.05.20р.
Написання займенників з прийменниками
(переглянути посилання)

Презентація до уроку : " Вживання займенників з прийменниками"
Виконати вправу 527. Повторити теоретичний матеріал з теми "Займенник". Підготуватися до контрольної роботи з теми "Займенник"  та підсумкової (річної) роботи.





18.05.20р.
(переглянути посилання)

ЗАПЕРЕЧНІ займенники заперечують присутність особи, наявність предмета, його ознак чи кількості: ніхто, ніщо, ніякий, нічий, ніскільки.
Заперечні займенники утворюються від питальних додаванням префікса НІ- : ні+хто, ні+що, ні+ким, ні+чого.
Заперечні займенники з НІ пишемо РАЗОМ: ніхто, нікого, нікому.

Якщо між НІ та займенником уживається прийменник, усі три сдлова пишемо ОКРЕМО: ні ПЕРЕД чим, ні ЗА кого, ні В якому.

15.05.20р.
(переглянути посилання)

Частки аби-, де-, будь-, казна-, хтозна- в неозначених займенниках є префіксами, а частки -небудь, -сь — суфіксами. Займенники з частками аби-, де-, -сь пишуться разом (абичим, декого, хтось), а з частками будь-, казна-, хтозна-, -небудь — через дефіс (будь-кого, казна-що, хтозна-який, чому-небудь). У непрямих відмінках, ужитих з прийменником, неозначений займенник розпадається на три слова: будь-хто — будь до кого, будь з ким, будь на кому.

Користуючись теоретичним матеріалом таблиці, обґрунтувати написання заперечних і неозначених займенників. Підкреслити орфограми. 
 Де(з)чим, кимо(сь), чий(небудь), будь(з)чим, бу-дь(до)кого, (будь)кого, хтозна(з)ким, хтозна(до)чого, (хтозна)чий, хто-зна(від)чого, казна(з)чим, (аби)хто, аби(з)чим, (аби)чий, чим(небудь), (аби)якого, який(небудь), (аби)що, аби(до)чого, (де)хто, (де)який, (де)чим, де(з)ким, (де)котрий, (де)яким, (де)кого, (будь)хто.  (написати вправу і надіслати фотозвіт)



12.05.20р.
Повторити матеріал у підручнику про відмінювання займенників на ст.217-226.
https://www.youtube.com/watch?v=iCCmi1SAgxk

  • займенники поділяються на 9 розрядів: особові (я, ти, він, вона, воно), зворотній (себе), питальні (хто?, що?, який?, чий?, котрий?, скільки?), відносні (хто, що, який, чий, котрий, скільки), неозначені (будь-хто, хто-небудь, казна-хто, дехто, хтось, будь-що, абищо, деякий, котрийсь), заперечні (ніхто, ніщо, ніякий, нічий, ніскільки, аніхто, анічий), присвійні (твій, мій, свій, наш, ваш, їхній), вказівні (цей, той, такий), означальні (весь, усякий, сам, самий, жоден, кожний, інший);
  • до розряду особових займенників належать: Я, МИ(1 особа), ТИ, ВИ(2 особа), ВІН, ВОНА, ВОНО, ВОНИ(3 особа);
  • особові займенники відмінюються за відмінками:
1 особа
Однина
Множина
Н
Я
МИ
Р
МЕНЕ
НАС
Д
МЕНІ
НАМ
З
МЕНЕ
НАС
О
МНОЮ
НАМИ
М
(на)МЕНІ
(на)НАС
2 особа
Однина
Множина
Н
ТИ
ВИ
Р
ТЕБЕ
ВАС
Д
ТОБІ
ВАМ
З
ТЕБЕ
ВАС
О
ТОБОЮ
ВАМИ
М
(на)ТОБІ
(на)ВАС
3 особа
Однина
Множина
Н
ВІН,ВОНА, ВОНО
ВОНИ
Р
ЙОГО, НЬОГО, НЕЇ, ЇЇ
ЇХ, НИХ
Д
ЙОМУ, ЇЙ
ЇМ
З
ЙОГО, НЬОГО, ЇЇ
ЇХ, НИХ
О
НИМ. НЕЮ
НИМИ
М
(на) НЬОМУ, НІМ, НІЙ
(на) НИХ
  • у непрямих відмінках займенників 3 особи після прийменника з’являється приставний Н: у нього, до неї, у них;
  • займенник ВИ вживається не лише у формі множини, а також цей займенник прийнято вживати при ввічливому звертанні до однієї особи.

08.05.20р.
(переглянути посилання)

Відмінювання займенників

1. Особливістю відмінювання особових займенників є те, що під час відмінювання у них змінюється не тільки закінчення, а й основа: я – мене –мені – мене – мною – на мені. Особливістю відмінювання особових займенників він, вона, воно, вони є поява у них після прийменників та в орудному відмінку початкового звука н-, наприклад: він – його (нього) – йому – його (нього) – ним – на ньому (на нім); вона – її ( неї) – їй – її (неї) – нею – на ній.
Після прийменників, що вимагають давального відмінка (завдяки, всупереч, наперекір, назустріч, вслід, на противагу), займенники вживаються без нзавдяки їм, назустріч їй, всупереч йому.
2. Зворотний займенник себе не має форм називного відмінка, роду, множини. Відмінюється як особовий займенник другої особи ти: -, себе – собі – себе – собою – собі.
3. Вказівні займенники той (та, те), отой (ота, оте), такий (така, таке), отакий (отака, отаке), цей (ця, ці) відмінюються подібно до прикметників твердої групи. Займенники жіночого роду та, ця в родовому і орудному відмінках однини мають такі форми: тієї (тої) – цієї (цеї) – тією (тою) – цією (цею).
Займенники той, цей і те, це у місцевому відмінку однини мають паралельні форми: на тому – на тім, на цьому – на цім.
4. Присвійні займенники наш, ваш відмінюється аналогічно до прикметників твердої групи, а займенник їхній – до прикметників м’якої. Перед закінченням -ого, -ому пишеться м’який знак: їхній – їхнього – їхньому – їхній (їхнього) – їхнім – на їхньому.
5. Означальний займенник весь (увесь) відмінюється як прикметники м’якої групи, а в орудному відмінку множини закінчуються на –іма (всіма). Займенники кожний (кожен), жодний (жоден), всякий (всяк), інший, самий (сам) відмінюються як прикметники твердої групи: кожний – кожного – кожному – кожний (кожного) – кожним – кожному.
6. Для відмінювання займенників хто, що, хтось, щось, дехто, дещо, будь-хто, будь-що, хто-небудь, що-небудь, ніхто, ніщо характерний суплетивізм: дехто – декого – декому – декого – деким – на декому. У неозначених займенників якийсь і чийсь у родовому і знахідному відмінках множини з’являється вставний оякихось, чиїхось; так само утворюється друга форма орудного відмінка займенників хтось і щоськимсь і кимосьчимсь і чимось.
У прийменникових формах заперечних займенників усі складові частини пишуться окремо, наприклад: ні до кого, ні з ким, ні на кому, ні з ким.
7. Відносний займенник чий має у давальному і місцевому відмінках паралельні форми: чий – чийого – чийому (чиєму) – чий (чийого) – чиїм – на чийому (чиїм).

Використання займенників у професійному мовленні

Оскільки займенники не виражають конкретного значення, а виступають у ролі замінників членів речення, вказуючи на особу чи предмет, тому слід обережно вводити їх в текст. Це особливо стосується займенників третьої особи він, вона, воноі вказівних займенниківцей, ця, це. Може виникнути неясність, якщо ці займенники співвідносяться за родом і числом з кількома іменниками. Найчастіше помилка полягає в тому, що з тексту не зрозуміло, якого слова стосується займенник, а це вносить у текст двозначність. Наприклад: 1)Коли Петренко познайомився з Степаненком, він (?) був уже начальником відділу. Хто був начальником відділу, Петренко чи Степаненко? Тому речення потрібно скласти так.Познайомившись з Петренком, Степаненко вже був начальником відділу. Або:Степаненко вже був начальником відділу, коли познайомився з Петренком.
Більшість ділових паперів оформляється від імені установи, підприємства, організації. Проте, займенник мив цій ситуації опускається. Документи, як правило, починаються дієсловами у першій особі множини:просимо…, надсилаємо…, повідомляємо… Особовий займенникмивикористовується в документах для пом’якшення категоричності вимоги чи наказу. Паралельно вживається форма третьої особи:Дирекція просить…, завод повідомляє…, фірма надсилає…, дирекція повідомляє…, ректорат зобов’язує...
Для підкреслення поваги, ввічливості в усному й писемному професійному мовленні вживається займенник Ви (у заявах, запрошеннях, офіційних листах, приватних листах, адресованих старшій за віком особі): Прошу Вашого дозволу на поїздку…, Одержав Вашого листа. При займенникуВидієслово-присудок вживається у множині: Ви сказали, Ви повідомили.
Займенник Ви (Вам)(наприклад:Надсилаємо Вам для ознайомлення…) теж можна уникати, що створить загальне враження строгої об’єктивності викладу, типової для ділового стилю:Надсилаємо для ознайомлення....
Проте бувають ситуації, в яких наявність чи відсутність займенників Ви, Вас, Вам, Вамизмінює спрямування й тональність висловлювання. Так, звороти типупропоную з’явитись, прошу уточнити, вимагаю притягти до…виражають більш категоричну й безапеляційну вимогу, ніж ці самі звороти з особовими займенникамиВам, Вас, Вами.Наприклад:Пропоную Вамз’явитись; Прошу Вас уточнити.Введення у текст особового займенника пом’якшує категоричність вимоги.
Якщо більшість документів оформляється офіційно від третьої особи і не містить займенника, то в особових документах чи при адресуванні певній особі вживається особовий займенник я(в автобіографіях, дорученнях, розписках).
Займенник я в офіційно-діловому, науковому та публіцистичному (крім тих випадків, коли є відтінок автобіографічності) стилях замінюється авторським ми з метою залучити слухача (читача) до участі в міркуваннях, а також, коли є потреба пом’якшити категоричність висловленого ( ... у процесі дослідження ми дійшли таких висновків).
Дійова особа в реченні, виражена особовим займенником, повинна стояти у називному відмінку, а не в орудному: мною запроваджено – я запровадив, нами запропоновано – ми запропонували, ними переказано – вони переказали, вами доведено – ви довели.
Не рекомендується використовувати у документах вказівний займенник цепри переліку. Наприклад, у такому контексті: Доповідачі говорили і про недоліки, і про досягнення. Це слід врахувати в подальшій роботі (з протоколу). Незрозуміло, що слід врахувати: позитивне, чи негативне?Директор звільнив Петренка з займаної посади і призначив на його місце Остапенка. Це (?) рішення не схвалюють у колективі. Яке ж рішення не схвалюють у колективі, про призначення Остапенка чи про звільнення Петренка?
Присвійний займенник свійне вживається у діловому документі, оскільки він, як правило, дублює вже наявне у тексті слово. Наприклад: Петренко В.П. не справився зі своїми обов’язками диспетчера.
Вживання присвійного займенника свійможе, деколи, спричинити двозначність у тексті, наприклад:Представник митниці наказав депутатові віддати свій паспорт. У даному реченні займенниксвійможе стосуватися як іменникапредставник, так і іменникадепутат. Тому, щоб внести ясність, речення слід змінити: Представник митниці наказав, щоб депутат віддав свій паспорт.
Займенники усякий (всякий), будь-який, кожнийє близькими (синонімічними), але не тотожними за значенням. Займенникусякийвживається з відтінком узагальнення (У нашому класі є всякі учні);будь-якиймає значення такого, якому не віддається перевага у виборі, який завгодно на вибір (Мене влаштує будь-який квиток).Кожний (кожен)– означає виділення будь-якого предмета з кола однорідних. Наприклад:Кожний документ в кінці року здається в архів.
У деяких випадках займенники усякий (всякий), кожний, будь-якийможуть заміняти один одного без будь-яких смислових змін, наприклад:Кожна (або всяка) людина прагне бути щасливою; Президент зможе відповісти на будь-яке (всяке) запитання(заміна можлива).
Паралельні форми означального займенника кожнийікоженвикористовуються в усіх стилях мови, але в офіційно-діловому мовленні надається перевага формікожний.
Займенник усякий (всякий)вживається переважно у розмовному мовленні, та художньому стилі. Наприклад:У всякого своя доля і свій шлях широкий (Т.Шевченко).
Займенник будь-якийвживається у публіцистичному і науковому стилях. Наприклад:Сучасний Київ можна порівняти з будь-якою європейською столицею.
Займенник будь-якийдуже часто під впливом російської мови замінюється прикметникомлюбий. Наприклад:Завтра ми надамо вам любу(требабудь-яку)інформацію з питань, що належать до нашої компетенції.
Для уникнення зайвого паралелізму, у діловому мовленні перевагу слід надавати займеннику їхній, а не їх (від – вони): їх обладнання – їхнє обладнання, надійшли їх пропозиції – надійшли їхні пропозиції, реалізовано їх продукцію – реалізовано їхню продукцію.
На означення особи перевага надається вживанню займенника який (-а, -і), а на означення предметів, дій, явищ –що:студент, який навчається…; юрист, який захищає…; контракт, що був підписаний…
Прикметник окремийіноді вживається замість неозначеного займенникадеякий(окремі підприємства, окремі студенти). Не можна забувати, що основне значення словаокремий – це «незалежний». Наприклад:Не виконали план окремі підприємства міста.Як зрозуміти цю фразу: деякі, певні чи самостійні, незалежні?
Російським прислівникам по-моемупо-вашемупо-нашемув українській мові відповідають особові займенники, що стоять у знахідному відмінку з прийменникомна:На нашу думку, на Ваш розсуд, як на мене.
Неозначені займенники, зокрема ті, у яких є частки аби-, казна-, хтозна:абихто, казна-хто, хтозна-що, абиякийвживається у розмовному мовленні. Займенникибудь-хто, будь-який, будь-щозустрічаються у художньому і публіцистичному стилях.
Не вживаються у документах і архаїчні форми вказівних займенників: тая, тую, тії, цяя, ції, теє, такая, такеє,отакийта інші, що надають мові експресивного забарвлення:І там степи, і тут степи, та тут не такії(Т.Шевченко).
У документах вживаються тільки нормативні форми займенників: у чиїм – у чийому, мойого – мого, твойого – твого, сі – ці, цеї – цієї, сей – цей та ін. Перші приклади є розмовними, діалектними.
05.05.20р.
Опрацювати таблицю у підручнику на ст.214 "Розряди займенниківза значенням". Виконати вправи 490, 491.

https://www.youtube.com/watch?v=6HQ4Ksolyns
(переглянути посилання)

04.05.20р.
(переглянути посилання)

Опрацювати теоретичний матеріал підручника на ст.210-211. Виконати вправи483, 486.

28.04. 20р.
Повторити вивчений матеріал про числівник. Виконати самостійну роботу на сторінці207, вправа 481. 
Виконати вправу 472.
(зробити фотозвіт, буде зараховано як контрольна робота)
27.04.20р.
(перегляньте посилання)

Опрацюйте теоретичний матеріалЧислівник один (одна, одно, одне) узгоджується з іменником у роді, числі і відмінкуодин крок, одна команда, одне озеро, одні друзі; одній подрузі, однією (одною) подругою і т. д.Числівники два, три, чотири підпорядковують іменники, які стоять при них у формі називного відмінка множини (часто з наголосом родового відмінка однини): два столи, три карбованці, чотири мішки, дві сестри.Числівники п’ять, шість, сім і т. д. керують іменниками в родовому відмінку множинип’ять сторінок, шість аркушів, сім днів, тридцять сім партизанів, п’ятсот п’ятдесят вісім тисяч карбованців.Мішані числа, що включають в себе елемент з половиною, з чвертю:
  • керують називним відмінком множини, якщо вони стоять при числівниках два, три, чотири: два з чвертю метри, два з половиною кілограми, три з чвертю кілометри; 
  • від п’яти і більше такі числівники керують родовим відмінком множинип’ять з половиною кілометрів, сорок з половиною процентів, п’ять з чвертю діб; 
  • інші мішані дроби, в яких назва дробу приєднана до цілого числа сполучником і, керують тільки родовим відмінком однинип’ять і одна п’ята кілометра, дванадцять і три сьомих кілограма, вісім і сім дев’ятих гектара.
Деякі іменники (типу киянин, подолянин, селянин), іменники четвертої відміни, іменник друг, а також іменник чоловік у значенні лічильного слова при числівниках два, три, чотири приймають форму родового відмінка однини: два громадянина, три киянина; прибуло всього лиш три чоловіка; два імені, три поросяти.У непрямих відмінках числівники узгоджуються з іменниками як прикметникидвох хлопців, чотирьом робітникам, дев’яти (дев’ятьом) школам; двадцяти семи комбайнів; двадцятьма вісьмома комбайнами.При складених числівниках іменники вживаються у формі, яка підпорядковується останньому компонентові числівникавісімдесят три робітники, чотириста двадцять п’ять піонерів.У сполученні зі збірними числівниками іменники вживаються в формі родового відмінка множинидвоє дітей, п’ятеро хлопців, семеро поросят.При числівниках обидва, обидві іменник виступає у формі називного відмінка множиниобидва таланти, обидві армії.Числівник півтора сполучається з іменниками чоловічого і середнього роду в формі родового відмінка однинипівтори з такою ж формою іменників жіночого роду: півтора року, півтора відра; півтори години.

Запишіть числівники словами, узгодивши з іменниками, укажіть відмінкову форму іменника, поясніть свій вибір. Чи можливі варіанти?
674 грн., 5 1/3 га, 359 грн., 6 7/8 г, 45,5 ц, 18,9 %, 952 т, 654 кг, 3 кВт, 25,3 кВт, 428 кВт, 637 см, 1/2 (діжка), 1/4 (склянка), 3 1/4 (відро), 5/8 м, 8 675 941 км, 4 мм, 0,5 мг, 958 т, 1,5 хв, 50 год, 853 дм, 0,4 т, 7,18 %, 5 9/65 ц, 36,5 (градус), 11 (гасло), 2,5 (сторінка), 5 649 (миля), 4 (доба), 57 (доба), 4,1 т, 7,65 км, 151 кг, 67,5 грн., 2 (апельсин),


24.04.20р.
(перегляньте посилання)

v Тренувальні вправи
Ø     Розподіліть числівники за значенням.
а) власне кількісні;
б) дробові;
в) збірні;
г) порядкові.
Третій, сім, восьмеро, три четвертих, п'ятеро, дванадцятий, сто, дві третіх, сімнадцятий, шістдесятий, одна друга, двоє, один, тридцятеро, сорок, сім восьмих.

Ø     Прочитайте. Визначте будову числівників, запишіть їх словами.
67 зошитів, 243 грн 56 к., 64 тисячі, 575 мільйонів, 25 мільярдів.

100 років, 5-го дня, 45 зошитів, 30-й метр, 6-та година, 14 учнів.
Ø     Розгадування ребусів
Розгадайте ребуси.
П І 2 Л                 100 ЯНКА          МІ 100                          Г 1 А
СМОР 1 А          ВІЗ НА                ПІД З МАТИ                АКЗСА
Ø     Вкажіть до яких розрядів належать числівники у загадках. 
Дванадцять братів один за одним ходять, один від другого не відстає
                                                                                                               (місяці року)
Є деревце – не полінце, шість дірочок має, весело співає            (сопілка)
Плету олівець на четверо овець, а п’ятий окремо                           (рукавиця)
Один кінь тягне двадцять бричок                                                    (потяг)
Ø     Завдання:  якими членами речення виступають числівники.
Двічі по вісім — шістнадцять. Краще десятьом дати, як в одного просити. (Нар. тв.) За двадцять кроків од хати росла груша. (І. Нечуй-Левицький) Переможцями стали учні шостого класу.
Ø     Завдання учням: утворити від кількісних числівників порядкові. Робота ланцюжком.
Дев’ять – дев’ятий
Один –
три –
сорок –
сто –
вісім –
чотирнадцять –
двадцять 
тридцять один –.

Повторити теоретичний матеріал підручника про числівник та відмінювання і правопис числівників. Виконати вправи 468, 469,470, 477.

17.04.20р.
Теоретичний матеріал щодо відмінювання числівників сорок, дев’яносто, сто.

Числівники сорок, дев'яносто, сто в усіх відмінках, крім називного і знахідного, мають закінчення -а.
Числівники нуль, мільйон, мільярд відмінюються як іменники чоловічого роду, другої відміни, м'якої та твердої груп, а числівник тисяча — як іменник жіночого роду, першої відміни, мішаної групи.

Слова половина, третина, чверть — іменники.

Аналіз таблиці «Буква Ь у числівниках »

5, 6, 9-20, 30
У кінці слова в Н.в. (п ‘ять)
3-6, 9-20, 30, 50-80
Перед закінченням у непрямих відмінках (трьох) але чотирма

Словниковий диктант.
Запишіть під диктовку слова.

Чотирьох, у трьох, трьома, шістьма, шістьома, дев’ятьом, десятьма, одинадцятьом, у чотирнадцятьох, на тридцятьох, п’ятдесятьма, у шістдесятьох. Сімдесятьом.

 Відмінювання числівників на позначення десятків                                                                             на позначення сотень

Н.    шістдесят                                      двісті                     сімсот                 дев'ятсот

Р.    шістдесятьох                                 двохсот                  семисот               дев'ятисот

       ( шістдесяти )           

Д.    шістдесятьом                                двомстам               семистам            дев'ятистам

      ( шістдесяти )           

Зн.  шістдесят                                      двісті                       сімсот                  дев'ятсот

      ( шістдесятьох )                            ( двохсот )       

.    шістдесятьма                               двомастами           сьомастами        дев'ятьмастами

      ( шістдесятьома )                                                            ( сімомастами )   (дев'ятьомастами )                                                                                    

М.    (на) шістдесятьох                     (на) двохстах            (на) семистах     (на) дев'ятистах

    ( шістдесяти )                                                                                        




14.04.20р.
Опрацювати теоретичний матеріал підручника ст.199-206.
Виконати вправи підручника 471, 472.




Тренувальні вправи.1)   Спишіть, замінюючи цифри словами у відповідному відмінку.(5) хлопчиків, (9) дівчаткам, у (8) автомобілях, (10) зошитами, (30) місяців, (17) школярами, (16) вчителям.


2)   Спишіть, ставлячи числівники в потрібну форму.Слони живуть до (вісімдесят п’ять) років. Кінь може жити до (шістдесят) літ, тривалість життя бегемота й тигра — до (п’ятдесят), зубра й лева — до (тридцять п’ять). Страуси живуть від (тридцять) до (сімдесят) років.


3)   Провідмінюйте подані словосполучення.Сорок зошитів, дев’яносто днів, сто примірників.


4)   Спишіть, замінюючи цифри словами. Визначте відмінки числівників.Грифи та коршуни живуть більше 100 років. До 100 літ доживають стерв’ятники. До 80 можуть жити беркути, дикі гуси. Найдовша тривалість життя — у соколів. Вони доживають до 160–170 літ. Папуга в неволі може жити до 135.Орел здатний розвивати швидкість до 190 кілометрів на годину. Лебідь — до 90. Лебідь — найбільший літаючий птах у Європі. Довжина його тіла сягає 180 сантиметрів. 


5)   Перепишіть, передаючи числа словами.Листуватися з 324 кореспондентами. Спілкуватися з 545 дописувачами. Відповісти 943 опонентам. Мати справу з 616 абітурієнтами. Навчатися у 150 фахівців.


13.04.20р.
Опрцювати теоретичний матеріал підручника на ст.196. Виконати вправи 460, 463. Прочитати рубрику "Це цікаво" на ст.197.
https://www.youtube.com/watch?v=KQA_pa7d_Aw
 (переглянути посилання відеоуроку)
10.04.20р.
(переглянути посилання, виконати письмово подані завдання з відеоуроку)
Опрацювати теоретичний матеріал підручника, виконати вправу 456.




07.04.20р.

Опрацюйте теоретичний матеріал підручника (ст.192)

(переглянути посилання, виконати подані завдання з відеоуроку)

06. 04. 20р.
( переглянути посилання)
Виконати контрольну роботу на подвійному листку із зошита. Виконану роботу відправити на вайбер. Бажаю успіхів.
Контрольна робота  з теми    «Прикметник як частина мови»
                                                1 варіант
1.     Прикметником називається частина мови, що...
2.  Прикметники за лексико - граматичними ознаками поділяються на: ...
3.      Як змінюються прикметники ?
      а) за відмінками;                                     б) за родами і числами;
      в) за відмінками, числами, часами;       г) за родами, числами, відмінками.
4.      Прикметники   високі, глибокі, далекі  :               
       а) твердої групи;         б) м'якої групи;             в) мішаної групи.
5.      Від поданих іменників утворити прикметники :
          Студент, Запоріжжя, Буг, товариш, казах, Рига.
6.  Виписати прикметники, від яких утворюються ступені порівнян­ня :       
світлий, молодий, вечірній, міський, шерстяний, дорогий, солов'їний, цегляний, батьківський, науковий.
7.  Вказати ступінь порівняння та його форму прикметників    най­більш високий,   найменш стиглий :                                                    
     а) найвищий ступінь;                                        б) вищий ступінь, проста форма;
     в) найвищий ступінь, складена форма;            г) найвищий ступінь, проста форма.
8.      Записати прикметники, знявши риску.
   Залізо/бетонний, чорно/земний, військово/повітряний, темно/ зелений,
    південно/український, легко/крилий, жовто/гарячий.
 9.      Утворити ступені порівняння прикметників    поганий,    гречаний.
10.      Знайти присвійний прикметник :           
         а) слухняний;            б) батьківський;    в) високий;     г) зоряний;    д) літній.
11.      У словах на місці крапок вставити   -н-, -нн- .
Гречан...ий, склян...ий, бездоган...ий, буквен...ий, здоровен...ий, широчен...ий, солон...ий, осін...ій, солов'їн...ий, старовин...ий.
12.      Підібрати до поданих іменників потрібні за змістом прикметни­ки.
          З будь - яким словосполученням скласти й записати речення.
  Путь,     біль,    степ,    шимпанзе,   тюль.


 Контрольна робота  з теми   «Прикметник як частина мови»
ІІ варіант
1.     Прикметником називається частина мови, що...
2.      Ступені порівняння прикметників утворюються від...
3.      Прикметники     батькове майно,     заяча лапа,     материна ласка  :
                     а)   відносні;       б) якісні;          в) присвійні.
4.      Прикметники    соснові,   ялинові,    яскраві   :              
                         а) твердої групи;        б) м'якої групи;     в) мішаної групи.
5.      Від поданих іменників утворити прикметники :
Козак,    Волга,    Прилуки,    журналіст,    узбек.
6.    Виписати прикметники, від яких утворюються ступені порівнян­ня :
             широкий, живий, сільський, стінний, весняний, ніжний, мудрий,
             молочний, вовчий, залізний, літературний.
 7.Вказати ступінь порівняння та його форму прикметників   най­більш складний :   
      а) найвищий ступінь;                         б) вищий ступінь, проста форма; 
      в) найвищий ступінь, складена форма;           г) найвищий ступінь, проста форма.
8.   Записати прикметники, знявши риску.
    Водо/плавний,     біло/крилий,     яскраво/жовтий,    п'яти/поверховий,
  червоно/гарячий,        західно/європейський,           м'ясо/молочний.
9.   Утворити ступені порівняння прикметників   гарний, безхмарний .
10.   Знайти присвійний прикметник :         
        а) духовний; б) ясний;  в)   сонячний; г) український; д) лисячий.
11.  У словах на місці крапок вставити   -н-,   -нн- :
   Півден...ий,     привільн...ий,     незрівнян...ий,     соколин...ий,  стін...ий,    
    священ...ий,     орлин...ий,    машин...ий,    бджолин...ий,   дан...ий.
12.  Підібрати до поданих іменників потрібні за змістом прикметни­ки.
    З будь - яким словосполученням скласти й записати речення.
            Ранчо,       собака,       нежить,           шосе,       какаду.

Домашнє завдання: 12.03-20.03. §52, впр.434, 435, 436, 437, 438, 439.
§53, впр.440, 441, 444, 445.
23.03.-27.03. Повторити про прикметник, виконати тести вправи 447, 448. §54 впр. 450, 451, 452, 454. П.50,впр.422,424;   п. 51 впр.426,427, 428, 429, 432.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Дорогі діти, на цій сторінці короткі роз'яснення, де шукати матеріали для дистанційного навчання, як їх виконувати. Пам'ятаєте д...